Polityka jakości IJHARS
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) jest centralną jednostką administracji rządowej, podległą ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych.
IJHARS, realizując w sposób profesjonalny i bezstronny ustawowe zadania, chroni interesy ekonomiczne konsumentów poprzez wykrywanie zafałszowań artykułów rolno-spożywczych, zapobieganie nieuczciwej konkurencji oraz promocję żywności odpowiedniej jakości.
Kierownictwo i pracownicy IJHARS deklarują bezwzględne przestrzeganie norm prawnych i etycznych zapewniając realizację zadań zgodnie z ideą „IJHARS Urzędem Wolnym od Korupcji” jak również niezależność od jakichkolwiek nacisków
i wpływów, które mogłyby niekorzystnie oddziaływać na jakość ich pracy.
IJHARS zdefiniowała następujące strategiczne cele jakościowe:
• przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości handlowej, w tym zafałszowanych,
• zapewnienie stałego rozwoju potencjału analitycznego laboratoriów,
• zapewnienie efektywnej współpracy i aktywnego udziału Polski w pracach Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO, Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz organów Unii Europejskiej.
Powyższe cele są realizowane poprzez:
• wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującym prawem i przyjętą strategią Państwa w zakresie przeciwdziałania korupcji,
• przeprowadzanie kontroli w sposób jednolity, profesjonalny i skuteczny,
• wnikliwe i rzetelne rozpatrywanie skarg, wniosków, odwołań i zażaleń,
• racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz posiadanym mieniem,
• współpracę z krajowymi i zagranicznymi jednostkami administracji publicznej, jednostkami badawczymi i naukowymi, krajowymi organizacjami branżowymi oraz z organizacjami międzynarodowymi i instytucjami Unii Europejskiej,
• stały rozwój pracowników, podnoszenie ich wiedzy i umiejętności,
• zapewnienie właściwych procesów komunikacji w IJHARS,
• kształtowanie etycznej postawy pracowników,
• monitorowanie wszystkich procesów realizowanych w Inspekcji pod osiągania zamierzonych celów i wyników,
• identyfikację, analizę oraz ocenę występujących ryzyk i pojawiających się szans oraz podejmowanie działań w odpowiedzi na nie,
• ciągłe doskonalenie wdrożonego i utrzymywanego systemu zarządzania jakością, poprzez podejmowanie działań usprawniających działanie Inspekcji.
Pracownicy IJHARS są świadomi istoty i ważności wykonywanych zadań, swojego wkładu w skuteczność systemu zarządzania jakością oraz z pełnym z pełnym zaangażowaniem realizują Politykę Jakości, przez co umacniają zaufanie klientów i interesariuszy do Inspekcji.
Najwyższe kierownictwo IJHARS deklaruje swoją odpowiedzialność za utrzymanie skutecznego systemu zarządzania jakością i ciągłe jego doskonalenie oraz spełnienie mających zastosowanie wymagań, w tym: przepisów prawnych i normy PN - EN ISO 9001:2015 oraz wymagań wewnętrznych.
Główny Inspektor JHARS- Andrzej Romaniuk
Zastępca Głównego Inspektora JHARS– Magdalena Swiderska
Dyrektor Generalny GIJHARS- Ewa Krzyżewska- Kuran